Orientering høring på kommunen, hvor Peter Rassing repræsenterede Grundejerforeningen Gadstrupparken.
– der var ca. 30 borgere fra området, samt rep. fra kommune trafik- miljø og erhvervsplanlægning samt DSV.

Ganske kort:
På den korte bane forventer DSV 50-100 lastbiler mere til/frakørsel i døgnet på alle tidspunkter 24/7 til lagerhotellet på den 80.000 kvm store grund.
Flere på den lange bane.
En del lastvognschauffører bliver ramt af køre/hviletidsbestemmelser og må forventes at overnatte i bilerne i området.
Vejene er ikke dimensioneret til det/konstrueret til den tunge belastning (kig iøvrigt lidt på Svanevej), og kommunen har ikke på forhånd tænkt nogen løsning ind, men forventer at kigge på det efterhånden som evt. problemer viser sig – happy go lucky!

Der blev rejst flere problemstillinger:

– Afvanding fra stort fladeareal

– Vejbelastning i selve industriområdet

– Vejbelastning af Køgevej samt motorvejstilslutninger

– Vejbelastning af Salløvvejen og kryds til Køgevejen

– Vejbelastning af Gadstrup beboelsesområder – herunder Brordrupvejen, Svanevej og Ramsømaglevejen, ikke mindst som vanligt blandingen af tung industritrafik og skolevejssystemer.

– Den skiltede henvisning af lastvognstrafik gennem beboelsesområdet blev nævnt som yderst problematisk og der blev forespurgt til omfartsvej.

Kommunen lovede de vanlige trafikmålinger og blev opfordret til at kombinere disse med støjmålinger, ikke mindst også under hensyntagen til de åndssvage bump.
Derudover ingen løfter/holdninger til problemerne fra kommunalt hold – blot noteringer, og så kører de vel videre med planen hen over hovedet på os som de plejer.

Der skulle blive lagt et referat op, som jeg vil opfordre til at læse.
Grundejerforeningen følger løbende med i forløbet og går ind med påvirkninger hvor det er muligt.